Nieuwlandstraat 33 => 013-5456021

Maarten Koehorst's Record Store

Sounds Like(S) 10daysongchallenge – Burn & Shine

Van Maarten kreeg ik de opdracht om Facebook tien dagen lang te vullen met mooie of voor mij betekenisvolle liedjes. Maar waarom mij beperken tot Facebook als ik er ook gewoon Maarten’s eigen blog mee kan vullen?

Volgens mij zag ik The Posies voor het eerst in 1993. Martijn, Erik en ik in de auto naar Amsterdam. Uiteraard waren we ruim van te voren aangekomen, en liepen op goed geluk alvast naar De Melkweg. Daar was juist op dat moment ook een foto-expositie gaande waardoor wij eerder naar binnen konden. Snotterend en wel liepen wij daar Kenneth Stringfellow en Jon Auer tegen het lijf, de laatste in een rode spijkerbroek; de reden waarom ik jarenlang mijn blauwe Posies longsleeve regelmatig combineerde met de enige rode broek die ik ooit heb gehad. Hij bood ons een chilipeper aan uit het potje dat hij leeg at en signeerde mijn portemonnee “Save your money! Jon.”. Ken wees ons op de foto-expositie die volgens hem te gek was en signeerde de andere kant van mijn portemonnee, “Don’t save! Spend! Kenneth”. Twee korte statements die voor mij precies de kracht uit het contrast van The Posies beschrijven. Later die avond speelden ze dit nummer, in mijn herinnering sloot de band er mee af. Ik stond tegen de podium rand en geloofde dat ik kon vliegen, verliefd was en de beste live band van de wereld zag.

Over Cirt

Ik schrijf over muziek en aanverwante zaken voor verschillende media, zoals NU.nl en Gonzo (Circus).

Geef een reactie

Informatie

Dit bericht was geplaatst op 20 maart 2016 door in sounds like(s) de oude doos en getagd als , .
