Nieuwlandstraat 33 => 013-5456021

Maarten Koehorst's Record Store

Sounds Like(s) 10Daychallenge – The Weaker Soldier

Van Maarten kreeg ik de opdracht om Facebook tien dagen lang te vullen met mooie of voor mij betekenisvolle liedjes. Maar waarom mij beperken tot Facebook als ik er ook gewoon Maarten’s eigen blog mee kan vullen. Dus bij dezen, tien dagen achtereen een liedje met een kort verhaal, te beginnen met The Weaker Soldier van Will Oldham, toen nog actief onder de naam Palace Brothers.

In mijn herinnering is Will Oldham een van de eerste artiesten waar ik een langer dan het gemiddelde “high-fidelity platenzaak” gesprek met Maarten over heb gehad. Klaarblijkelijk delen wij een liefde voor de krakerige, soms zelfs krakkemikkige lo-fi folk van deze Amerikaan. Voor mij waren er zelfs jaren dat ik probeerde om elke release van of met Will Oldham te bemachtigen, iets waar eerst Tommy en daarna Maarten best gelukkig van werd. Zelf word ik vooral gelukkig van simpele maar doeltreffende liedjes, en daar is Will Oldham wel koning in, vooral in zijn eerste platen. Iets wat goed te horen is in The Weaker Soldier, afkomstig van Arise Therefor. Kaler krijg je het bijna niet. 
 

Over Cirt

Ik schrijf over muziek en aanverwante zaken voor verschillende media, zoals NU.nl en Gonzo (Circus).

Geef een reactie

Informatie

Dit bericht was geplaatst op 4 februari 2016 door in sounds like(s) de oude doos, tjeerd van erve, tjeerd van erve schrijft..., Video en getagd als .
