Nieuwlandstraat 33 => 013-5456021

Maarten Koehorst's Record Store

The Daily Inktcubate – De Straten Zijn Leeg

Twintigduizend. Ik lees het in de email die ik van Incubate ontvang, in zeven dag onafhankelijke en vrije cultuur zijn er 20.000 bezoekers door Tilburg gerold, gerend, gefietst en gewandeld. Twintigduizend, dat klinkt als een massa. Sterker, dat is een massa.

En toch heb ik een week lang gezocht naar de Incubate-bezoeker. De 5.000 en een beetje buitenlanders die op het feest zijn afgekomen, de onbekende van buiten de stad, maar ik trof ze niet. Althans, ik trof ze niet op straat. Er was namelijk geen tijd om op straat te hangen, Incubate dit jaar was een beetje als een wurgcontract dat je verplichte om je gehele bestaan in clubs, kelders of bovenzalen te besteden. Of in een Natuurtheater, dat kon ook. Maar niet op straat.

Vijfendertig venues – een sjiek woord voor een plek waar je een band/artiest woord kwijt kan – en driehondernogwat/vierhonderdnetniet artiesten in zeven dagen; het is een hels karwei om rond te krijgen en een nog helder karwei om het allemaal te zien. Zeg maar gewoon een onmogelijk karwei, het is me ook deze zondag weer niet gelukt. Maar het houdt me van de straat, en dat is fantastisch.

En daar wil ik het nu gewoon op houden. Nou ja, vooruit: Sophia brak me, Noveller was gitaarschoon op zijn schoonst, The Black Heart Rebellion zoog me leeg en UKanDanZ was een feest. Maar het hield me van de straat. Incubate, u was mooi.

Over Cirt

Ik schrijf over muziek en aanverwante zaken voor verschillende media, zoals NU.nl en Gonzo (Circus).

Eén reactie op “The Daily Inktcubate – De Straten Zijn Leeg

  1. Pingback: The Daily Inktcubate – De Straten Zijn Leeg | tjeerdvanerve

Geef een reactie

Informatie

Dit bericht is geplaatst op 21 september 2015 door in Incubate, The Daily Inktcubate, tjeerd van erve, tjeerd van erve schrijft....