Nieuwlandstraat 33 => 013-5456021

Maarten Koehorst's Record Store

Sounds Like(s) The Notwist – Chemicals

Het was december 1998 toen OpScene#68 op mijn mat viel. Samen met Gonzo (circus) en VPRO Radio de gidsen die mijn jeugdige zoektocht naar nieuwe muziek voedden. De markeerstift in de aanslag, het blad opengeslagen bij de recensies en Promo cd #5 in de speler, werd ik direct verrast met ‘Chemicals’. Het eerst nummer van The Notwist dat ik hoorde en wat mij er direct toe bracht om Shrink verder ongehoord te kopen. Een voor mij toen nieuw geluid waar ik direct verliefd op werd. Hoogst aanstekelijke pop, aangevuld met elektronica, een zweem van jazz en liters melancholie – indietronic gedoopt door de kenners. Samen met Neon Golden vier jaar later een van de pijlers onder dat genre. (excerpt uit de de recensie van ‘Close To The Glass’ in Gonzo Circus #120)

Over Cirt

Ik schrijf over muziek en aanverwante zaken voor verschillende media, zoals NU.nl en Gonzo (Circus).

Geef een reactie

Informatie

Dit bericht was geplaatst op 24 juli 2014 door in sounds like(s) de oude doos, tjeerd van erve schrijft..., Video en getagd als , .
