Nieuwlandstraat 33 => 013-5456021

Maarten Koehorst's Record Store

Gary Moore – The Boys Are Leaving Town

 

Er zijn van die nummers die je jeugd kleuren. Bij mij had Gary Moore daar ook een kwastje bij vast met de grote hit “Still Got The Blues”. Uiteraard was de man meer dan deze hit, had hij al een hele carrière achter de rug in Skid Row en Thin Lizzy. Alleen dat wist ik nog niet als dertien jarig manneke dat net was begonnen aan de eigen cd collectie. Dit vond ik gewoon een mooi nummer. Slepende blues, zoals ik die ook in mijn vaders kast kon vinden. Een doordronken stem, zoals ik die nu alleen van de whisky en het roken ken. Een door mijn ziel snijdende gitaar – ja, daar hield ik toen van. En die blazers… Phoe….  Een nummer dat nu enkel nog door coverbandjes gespeeld zal worden. Want Gary Moore, die dit jaar nog naar Nederland zou komen, is sinds vandaag niet meer.

 

En dan kan ik hier nu heel eigenwijs een nummer van Peter Green neerzetten, een gitarist die Gary Moore erg heeft beïnvloed, maar dat doe ik niet. Liever gooi ik er stukje Gary Moore met Thin Lizzy klassieker tegen aan. Ook een beetje voor Phil Lynott (die met dat blauwe oog).

4 reacties op “Gary Moore – The Boys Are Leaving Town

  1. Storm
    6 februari 2011

    Ben jij dan zoveel jonger dan ik? Dat verbaast me🙂 Check dit dan: http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0 Fok!

  2. Pingback: Tweets that mention Gary Moore – The Boys Are Leaving Town « Sounds Tilburg -- Topsy.com

Geef een reactie

Informatie

Dit bericht was geplaatst op 6 februari 2011 door in tjeerd van erve schrijft..., Video en getagd als , , , , , , , , , , .
