Nieuwlandstraat 33 => 013-5456021

Maarten Koehorst's Record Store

Sounds Like(s) The Street

Met het straatkrijt nog op de broek, de vingers nog plakkerig van de suikerspin en een geknapt zakje popcorn in de binnenzak van mijn spijkerjack ben ik weer thuis aangekomen. Buiten een enkele onverlaat die niet begrijpt hoe je van een fiets of brommer stapt, was er vrij weinig tot niks aan te merken op het sfeervolle Nieuwlandstraatfeest of Soundsfeest. Maar nu ben ik thuis op de bank neergeploft met een liedje van Big Star in mijn hoofd. Openingszin “Hanging out, down the street/The same old thing we did last week” voelt zo goed bij deze dag. Goed het is niet precies hetzelfde. Vorige week zondag hingen we in de straat voor Incubate en nu voor een straatfeest. Maar beiden met bandjes, beiden met vrienden. En van mij mag het volgende week weer.

Iemand nog een aanleiding? Dan zetten we de straat gewoon opnieuw af of gaan we met 300 man in de Pauluskerk zitten, terwijl de kinderen de straat onderkalken met grote stompen stoepkrijt. Geef me een reden, en ik sta er.

De helft van Big Star aangevuld met The Posies live bij Jay Leno.

Geef een reactie

Informatie

Dit bericht was geplaatst op 26 september 2010 door in Incubate, Instore, tjeerd van erve schrijft..., Video en getagd als , , , , , , .
