Nieuwlandstraat 33 => 013-5456021

Maarten Koehorst's Record Store

Sounds Like(s) Tilburg: Jimi Penndrix

Vroeger had ik een levensgrote poster van Jimi Hendrix in mijn slaapkamer hangen. Muurvullend, bijna. Hendrix poserend in een hip fluwelen jasje, gebloemd sjaaltje om, zijn haar om zijn hoofd in een grote krullen explosie. Een intrigerende poster van een man die de muziekwereld inmiddels 40 jaar geleden op zijn kop zette. Ik was vooral gegrepen door de handen, die op de afbeelding zo enorm leken. Die handen die mij als jonge tiener jaren later nog steeds in beroering konden brengen. Die poster heeft de vele verhuizingen en dubbelzijdige plakband niet overleefd. Het beeld wel. En aan dat beeld word ik de laatste jaren regelmatig herinnerd dankzij een man met gitaar en een gouden stem die veelvuldig al dan niet met band op de Tilburgse podia te vinden is. Marlon Penn lijkt geen moment te laten liggen om te spelen, uiteraard niet alleen in Tilburg maar daar zie ik hem niet. Binnen Tilburg zie ik hem echter regelmatig, en elke keer weer verwonder ik mij over zijn stem, zijn talent, zijn composities. En die uiterlijke overeenkomst met mijn eerste jeugdheld. Marlon Penn lijkt de reincarnatie van Jimi Hendrix, Jeff Buckley en Prince (nee, die is niet dood). Een begenadigd muzikant met een eigen visie op muziek en een eigenwijze houding ten op zichten van de industrie. Gewoon doen waar hij goed in is en wat hij wil, en dat dan het liefst zo vaak mogelijk. Waaronder dus aankomende zondag, op het eigen Sounds Feest, waar hij met band de dag zal sluiten.

Geef een reactie

